Pages

Jom Kita Berkawan

Sunday 4 May 2014

Tanda merah punca lelaki serang jururawat

Beijing: Seorang lelaki berusia 20 tahun di wilayah Hunan, menyerang tiga jururawat, termasuk seorang daripadanya sedang hamil, di sebuah hospital dengan sebilah pisau selepas tidak berpuas hati dengan keputusan pembedahan plastik yang dijalaninya empat bulan lalu. 
 
Kejadian berlaku kelmarin ketika lelaki terbabit mendapati pembedahan implan jambang yang dijalaninya di sana empat bulan lalu gagal memuaskan hatinya. 

“Dia kemudian menyerang jururawat di jabatan pembedahan plastik di hospital itu yang terletak di ibu kota wilayah Changsha”, lapor akhbar Shanghai Daily memetik hospital itu dalam satu kenyataan. 

Pihak berkuasa hospital berkata, mangsa kebanyakannya mengalami kecederaan pada kepala dan muka, namun menambah bahawa kecederaan itu tidak membahayakan nyawa. 

Tak puas hati
 
Hospital menyatakan bahawa lelaki terbabit mengunjungi doktornya kelmarin, mengadu bahawa dia mendapat tanda merah berhampiran bibirnya selain tidak berpuas hati dengan keputusan pembedahan. 

Doktor memberitahunya tanda itu akibat pembengkakan folikel yang termasuk sakit, gatal dan kemerahan dan ia mengambil masa enam bulan hingga setahun untuk pembedahan yang dijalani menunjukkan kesannya. 

Bagaimanapun lelaki terbabit berasa kecewa dengan jawapan doktor itu dan mengamuk sejurus beliau beredar untuk merawat pesakit lain, tambah kenyataan itu. 

Polis kini memburu lelaki itu untuk siasatan. 

AGENSI 

Sumber: Berita Harian

No comments:

Post a Comment