Pages

Jom Kita Berkawan

Tuesday 23 September 2014

Jururawat kita jadi ‘rebutan’

Sehingga, kini terdapat lebih 600 jururawat terlatih menabur bakti di beberapa hospital di Jeddah dan mereka ditawarkan dengan imbuhan dua hingga empat kali ganda berbanding apa yang dinikmati di negara asal.
 
Konsul Jeneral Malaysia di Jeddah Mohd Khalid Abbasi Abdul Razak berkata, selain boleh berbahasa Inggeris, pesakit juga dikatakan lebih selesa untuk mendapatkan khidmat jururawat warga Malaysia yang lebih baik dan terlatih.

Beliau berkata, peranan profesional Malaysia seperti arkitek, pegawai teknikal dan jurutera memang sentiasa diiktiraf Kerajaan Arab Saudi, malah masih banyak ruang boleh diisi oleh warga Malaysia di dalam sektor berkenaan di negara ini, Mengulas lanjut, beliau meminta rakyat Malaysia di negara ini terus mengekalkan imej positif bagi memastikan warga Malaysia terus dihormati bukan saja oleh rakyat tempatan, malah pihak berkuasa Arab Saudi.

“Imej baik membolehkan setiap usaha yang hendak dilakukan akan mendapat kerjasama mudah daripada kerajaan Arab Saudi dan pada masa sama menaikkan imej Malaysia di mata dunia.

“Malah, saya mengalu-alukan kehadiran lebih ramai rakyat Malaysia berkelayakan untuk menaburkan khidmat dalam pelbagai bidang yang masih kosong di negara ini,” katanya selepas majlis sambutan Hari Malaysia di pejabat Konsulat Jeneral Malaysia, semalam.

SUMBER: HARIAN METRO

No comments:

Post a Comment