Pages

Jom Kita Berkawan

Tuesday 20 January 2015

Pusat Perubatan Prince Court, Sekali Lagi Hospital Terbaik Dunia Dalam Pelancongan Perubatan


KUALA LUMPUR, 9 Jan (Bernama) -- Pusat Perubatan Prince Court (PPPC) dipilih sebagai hospital terbaik dunia dalam pelancongan perubatan untuk 2014 oleh Medical Travel Quality Alliance (MTQUA).

MTQUA dalam satu kenyataan berkata hospital itu telah mempamirkan penjagaan terbaik di luar protokol klinikal standard dan juga rawatan perubatan yang cemerlang.

Pada tahun sebelumnya, hospital swasta dengan 277 katil itu telah menerima anugerah tahunan antarabangsa itu buat kali pertama.

Sementara itu, Ketua Pegawai Eksekutif PPPC Dr Chong Su Lin dalam satu kenyataan di sini hari ini berkata pihak hospital merasa dihormati untuk menerima pengiktirafan berprestij itu dua tahun berturut-turut dan anugerah ini menjadi satu peristiwa penting dalam perjalanannya ke arah pertumbuhan yang mantap.

"Pengiktirafan ini khusus untuk kesemua doktor, jururawat dan kakitangan yang telah menjadikan hospital ini satu tempat untuk mengubati, menjaga dan memberi harapan serta kami akan terus bekerja keras untuk memberikan kualiti tertinggi dalam penjagaan pesakit sementara menumpukan kepada keselamatan pesakit," katanya.

-- BERNAMA

No comments:

Post a Comment