Pages

Jom Kita Berkawan

Sunday 6 October 2019

Jururawat Misteri Penyelamat Di RNR Tapah


Saya nak kongsi cerita saya sebab saya nak sangat jumpa nurse yang dah tolong kami sekeluarga...
Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Pos saya ni sesuai untuk kaum ibu..tapi klu kaum bapa yang ada pengalaman pun boleh kongsi...Tak mau cerita sedih tau nanti TT reyau..Siapa kat sini ada pengalaman bersalin yang istimewa sikit..

Saya nak kongsi cerita saya sebab saya teringin sangat nak berjumpa dengan seseorang..Bukan nak buat apa,nak ucap terima kasih saja..nak peluk pun ada juga.. Begini kisahnya. pada tahun 2015 saya mengandungkan anak yang bongsu. Seronok sangat bila scan doktor bagi tau 99.9% gegirl sebab saya dah ada dua lelaki. Jadi saya rancang nak balik bersalin di Kulim Kedah, rumah mak..jadi pada 04.11.2015 suami pun hantar saya balik kampung kebetulan saya mmg dah dapat MC sebulan dari doktor, klu ikit arahan kena rest in bed..Bila balik hari tu sampai di RNR Tapah selatan, kami berhenti makan dan sembahyang. 

Lepas tu suami kata nampak macam jem ja jalan...Tapi kami truskan jugak..mmg jem sungguh. Dari pukul 3 sampai pukul 7 mlm kereta mmg slow sngt atas jalan. Saya tgk ada penumpang bas yg turun dari bus, langkah divider dan pergi kencing..Anak2 saya pun nak kencing, husben suruh kencing dlm botol sja sbb tak tahan. Kami mmg tak nampak langsung exit ke utara..pelik jugak. Jadi kami singgah ke stesen minyak dan tanya jln nak balik ke utara. Orang kat stesen minyak cakap kena patah balik..Allah saya dah rasa lain macam dah. Bila patah balik kami sampai semula ke RNR Tapah Selatan..

Saya suruh husben tanya seorang lelaki ni sbb tgk plat keta dia penang..Lelaki tu cakap kami mmg kena tidoq sini dah sebab semua exit ke utra di tutup sbb ada lori gas leaking di Gopeng...Allah..tak tau nak cakap apa dah..tetiba wife lelaki tu dtg pada saya dan tnya klu2 saya ni dah cukup hari..Saya kata belum, baru 37 minggu tapi ada juga rasa sakit sikit2. Lepas tu dia minta nk pegang perut dan bagi tau kata dia ni misi ( midwife )..Saya kata pegang la misi...Lepas tu dia bagi tau, ehh kak ni dah ada contraction bila2 masa boleh bersalin..Alamak suami saya dah gelabah dah..dengan jln still lagi jem. Dia kata takpa2 kak tunggu sini saya call ambulance..Dia pun tolong call ambulance. 

Dalam 20 minit ambulance sampai dia terus papah saya naik mabulan dan sempat dia pesan pada driver jgn bawa laju sgt sbb husben saya dan anak2 follow dari belakang. Saya tak sempat nak ucap terima kasih pun pada misi tu...dari hospital Tapah saya dihantar ke hospital Teluk Intan dan lebih kurang pukul 12 sampai , pukul 1.20 pagi saya selamat lahirkan anak perempuan saya. Saya bleeding lepas bersalin dan terpaksa terima satu beg darah sebab hb tingal 7 saja..makanya dari nak 02 tadi jadila 08...glamer pulak sbb doktor2 asyik dok sebut kes RNR Tapah...Saya rasa macam hari tu Allah hantar malaikat tolong saya...klu tak ada misi tu tak tau macam mana la saya hari tu, silap2 terberanak dkt RNR Tapah tu..klu la ada jodoh nak sangat saya jumpa misi tu..nak sangat ucap terima kasih banyak2...
Pn. Nor idrus
________________________________

P/S: Seperti yang di inbox kpd admin.....
Kpd Jururawat yang tersebut kalau terbaca catatan ini boleh PM admin ya...
Kpd kawan2 semua tolong share sehingga nurse yang disebut akak ni tampil. Besar harapan akak ni untuk berjumpa dengan si nurse berhati mulia ni.

No comments:

Post a Comment